Konverteringsoptimering med Magento del 2

Konverteringsoptimering med magento

13 apr Konverteringsoptimering med Magento del 2

Vi fortsætter vores tema om konverteringsoptimering med Magento. I dagens blog indlæg vil du finde gode råd 6-10 som du kan implementerer på dit site og forbedre din konverteringsrate.

5 Gode råd til konverteringsoptimering med Magento

Del 2 af 2

Du finder del 1 af vores tema om konverteringsoptimering med Magento i blogindlægget “5 Gode råd til Magento konverteringsoptimering“.

6. Spild ikke dine besøgendes tid

Du kender det selv, vi forbrugere har meget lidt tålmodighed før vi søger videre. Det skal derfor være nemt og overskueligt, at finde ting på din webshop. Det ville være træls, hvis en potentiel kunde går over til konkurrenten fordi denne ikke kunne finde produktet på din shop. Som standard har Magento ikke den bedste søgefunktion. Den er okay og ganske brugbar, men der findes nogle moduler som kraftigt kan forbedre en potentiel kundes oplevelse når de leder efter produkter på dit site.

Winkwink.dk bruger vi et modul der hedder Sphinx Ultimate Search og vi er rigtig glade for det. Besøg vores site og prøv søgefunktionen, modulet tager produkttekst, attributer m.m. med i søgeresultaterne, ja selv synonymer medtager den, såfremt dette er indstillet.

Produktfiltrering, generel navigation m.m. skal også være nemt og hurtigt. Jo kortere tid dine kunder bruger på at finde produkter på din shop, desto større er potentialet for salg.

7. “Skal du ikke have den her med?”

En rigtig god strategi ifht. at få mest ud af dine besøgende er at tilføje funktioner såsom relaterede produkter eller andre købte også osv. Du skal endelig ikke undervurderer værdien af tilbud, salg og rabatkoder. Generelt reagerer vi som forbrugere positivt på tilbud og besparelser. Vær ikke bange for at virke for billig, der er mange elegante måde at promoverer tilbud, uden at virke som en discount shop.

8. Samhørighed på tværs af dine sider, også uden for din shop

Et af de helt populære udtryk inden for online markedsføring i 2015 var Omnichannel. Dette handler om, at have et gennemgribende indtryk på alle platforme. Har du en linkedin profil, facebook side, twitter, google plus bruger osv. osv. er det en god idé at disse har et klart og tydeligt tilhørsforhold til din webshop. Tilhørsforholdet skal også være tydeligt i dine annoncer, bannere og affiliate materiale, såfremt du anvender dette. Dette vil gøre det nemmere for potentielle købere, der finder din shop et andet sted på nettet, at vide at de er ankommet til det rette sted. Omnichannel markedsføring er en primær strategi hos Winkwink. Besøg vores sociale medie platforme og bemærk at det generelle udtryk har et klart tilhørsforholdet til det overordnede design på Winkwink.dk. Dette er gennemgribende for alle vores platforme.

9. Brugeroplevelse og adgangsmuligheder

Tænk over, hvad du synes er træls ved at bruge en webshop. Chancerne er at dine kunder vil finde de samme ting irriterende. I dag foretages en større og større procentdel af nethandler via tablets og smartphones. Det er derfor vigtigt at din webshop er sat op, samt fungerer effektivt, på mobile platforme så vel som på din computerskærm. At gøre en webshop responsiv tager tid og kan være en dyr affære. Heldigvis findes der en række pre-designede skabeloner til Magento, som er bygget responsivt i forvejen. Har du et stramt budget kan du nemt bruge disse og sikre et responsivt design på din webshop. Vi tilbyder individuel tilpasning af langt de fleste Magento skabeloner og er eksperter i at bygge designs fra bunden.

Det man skal være opmærksom på, ved at tage “genvejen” i form af en pre-designet skabelon, er at der er visse begrænsninger forbundet med dette. Skabeloner har nogle bestemte rammer som man skal holde sig indenfor. Bygger man et design fra bunden er mulighederne nærmest uendelige. Det er selvfølgelig også det dyrere, men det endelige resultat bliver intet mindre end fantastisk.

10. Du kan altid blive bedre

På vores webshop Winkwink prøver vi konstant at forbedre vores shop med spilt-tests, adwords og generel optimering af shoppen. Da vi selv ejer shoppen tillader vi os at eksperimentere med hvad der kan lade sig gøre, det kan til tider være en risiko, men udbyttet overstiger langt de potentielle faldgrupper. Såfremt man ikke kontinuerligt forsøger at optimerer sin webshop, risikerer man at hvile for længe på sine laurbær og til sidst tabe omsætning.

Er du i tvivl om, hvad du kan gøre mere kan du købe en gennemgang af af Magentoxperten (1-2 timer til 899,- ekskl. moms), så vil vi komme med forslag til konverteringsoptimering på din webshop og såfremt du ønsker det, give et estimat og tilbud på at implementerer vores observationer på din webshop.

Kontakt Magentoxperten

Administrator
kontakt@magentoxperten.dk
Ingen kommentarer

Skriv en kommentar